Sunday, December 26, 2010

Pandanglah Lihatlah...Tiru Macam Alia...

Kadang-kadang aku rimas tengok rambut Alia.  Nak-nak time dia bangun tido mengerbang tak tentu hala.  Semalam aku bual-bual pasal rambut dia...

Aku   :  Apa kata Alia potong rambut...?
Alia   :  Tak nak
Aku   :  Alia cakap saloon mana nak pegi?? Papa sanggup bayar asal rambut kasi potong..
Alia   :  Tak nak jugak.
Aku   :  Rambut Alia dah panjang tu...
Alia   :  Nak bela sampai lepas bontot.
Aku   :  Nanti berak rambut kena taik...
Alia   :  Jangan nak merepek...boleh ikat.

Aku masih tak putus asa.  Aku kasi nyanyi satu lagu.  Tiru Macam Saya nyanyian Saloma, tapi tang chorus je.

Aku   :  "Mengerbang rambut macam hantu dalam hutan, suami memandang hampir pengsan!!"
Alia   :  Alia belum ada suami!!

Aku give up!!!  Aku sambung nyanyi..."Pandanglah lihatlahhhh....tiru macam Aliaaaaaaa...!!!"

4 comments:

  1. Brader, bawa alia tengok citer "Hantu Kak Limah Balik Rumah".... cakap kat dia kalau tak potong rambut nanti rambut dia berserabai cam rambut Kak Limah dan kena masuk spital mental cam Kak Limah.....
    :-aLCapone-

    ReplyDelete
  2. gua paham perasaan alia kerna satu ketika dahulu, gua juga berambut panjang.. dan ikal..
    (jawa peranakan)

    ReplyDelete
  3. offer dia wat rebonding...mesti dia suka wat style mcm awek korea...hehe...

    ReplyDelete