Thursday, December 27, 2012

Arnorld Schwarzenegger, seorang bapok dan Wann.

1991 (Tingkatan 4).

Aku dah Shahril sampai KL hari dah petang.  Sebenarnya kitorang nak ke Muar, Johor.  Tapi kitorang bercadang ronda-ronda KL dulu.  Esok baru pegi Muar.

Kitorang jalan-jalan di Kompleks Pertama.  Itu jam, Kompleks Pertama memang handal.  KLCC, Pavillion, Mid Valley semua belum ada.  Depan Kompleks Pertama, ada pawagam Odean.  Sekarang ni, pawagam tu dah tak ada.  Di pawagam Odean terpampang poster besar cerita Terminator 2 :  Judgement Day lakonan Arnold Schwarzenegger.  Perghh!! Cerita power kena la tengok.  Nak tunggu dia sampai ke panggung di Raub entah bila.

Kitorang pun membeli tiket tayangan belah malam.

+++

Sebagai pelajar tingkatan 4, dapat menengok cerita Terminator2 di panggung memang puas hati rasanya.  Waktu itu, kesan khas dan kesan bunyi cerita Terminator2 antara yang terbaik pernah dihasilkan. 

Lepas tengok wayang, hari pun dah larut malam.  Kitorang berjalan kaki dari pawagam Odean ke Puduraya.  Kitorang bercadang nak bermalam di Puduraya.  Esok pagi-pagi ambil bas ke Muar.

+++

Aku dan Shahril dah berbaring beralaskan beg sandang masing-masing bila seorang brader pakai uniform security tegur:

"Dik, tak boleh tidur kat sini.."

Aku dan Shahril bingkas bangun.  Kitorang akur dengan kata-kata brader pakai uniform security.  Kitorang pun pergi ke 7-Eleven depan Puduraya.  Ramai orang melepak di situ.

Tengah syok melepak, tiba-tiba datang seorang bapok.  Orangnya tinggi berambut panjang dan kerinting.

"Nama abang Syed Ali, abang kerja make up artis bla bla bla" borak abng bapok penuh ramah tamah.  Mulanya aku dan Shahril tak ambil kisah sangat cakap abang bapok. Tapi bila dia start bukak hand bag, lepas tu tunjuk gambar-gambar dia dengan artis, kami pun layan.

Ada dua tiga keping gambar, abang bapok dengan Wann.  Zaman ni sape yang tak kenal Wann, dia kodi.  Sebagai budak tingkatan 4, dan dapat tengok gambar Wann, bukan dalam surat khabar dan majalah, aku jadi teruja.

"Abang banyak 'gambar' Wann, nak tengok meh la ikut abang..." ayat abang bapok memancing.

Wann...artis hot tahun 90an kehkeh.
 
Arghh...malas pulak nak sambung cerita ni.  Pandai-pandai la korang buat penamat sendiri kehkeh.





2 comments:

  1. Leina Hangat pun leh tahan hotnya !

    ReplyDelete
  2. Huuuiiiiiiii aku tau kisah ni. Memang penamat terbaik beb! Kehkehkeh

    -LONT-

    ReplyDelete