Tuesday, January 8, 2013

Tingkatan 1 (2013)

Lutfil dah masuk tingktan 1 tahun ini.  Dia dapat masuk sekolah berasrama penuh (SPB).  Aku memang berharap sangat sebenarnya.  SBP menyediakan suasana belajar yang lebih baik, aku rasa.  Jadual belajar yang teratur dengan disiplin yang ketat. Juga kemudahan bersukan yang jauh lebih baik dari sekolah harian biasa. Kalau nak mengharapkan aku yang sediakan semua tu, memang la tak berapa nak boleh harap.

Cuma aku pesan ke Lutfil.

"Ini fasa baru dalam hidup kau.  Kau akan berkawan, berlawan, bermain, berkelahi, study, dibuli dan bermacam lagi.  Kau kena berdikari. Raikanlah...semoga dewasa menjadi manusia yang hambaNya."


















 


Aku juga ada pesan,

"Jangan buat tektik sapu ubat gigi ke mata.  Mata merah, jumpa warden cakap sakit mata. Komfem warden bagi balik rumah, takut menjangkit ke budak lain.  Itu tektik lama.  Nanti kantoi."

+++

Dengan  pemergian Lutfil ke asrama, kejohanan merebut remote Astro di rumah menjadi tidak fight.  Cuma, sampah di dapur takde siapa nak pegi buang...heh!!

Tingkatan 1 (1988) (sila click)



 

No comments:

Post a Comment