Friday, December 21, 2012

AirAsia ni cilaka juga kadang-kadang

Aku selalu travel bawak satu beg.  Beg galas.  Senang nak ke sana ke mari.  Disebabkan aku bukan orang kaya, aku selalu naik AirAsia.  Murah.

Itu hari aku cuti lama.  Aku balik Semenanjung dengan Alia dan Lutfil.  Kami bawak satu beg sorang.  Masa nak balik semula ke Labuan, bagasi bertambah.  Sebab dah pergi berjalan masa cuti dan beli macam-macam.

+++

Masa nak balik ke Labuan dari LCCT itu hari.

Awek kaunter check-in:  Berat beg 10kg. RM 75.00.  Campur RM30.00 sebab encik bertiga check in di kaunter.  Encik sepatutnya check in online atau guna mesin check in kat luar sana. (sambil tangan tunjuk arah mesin warna merah banyak di ruang masuk balai berlepas di LCCT).

Aku :  Saya memang selalu guna mesin tu, tapi sebab kali ini saya ada extra luggage, saya check in la dekat sini.  Kalau saya check in kat mesin pun, saya kena juga datang sini kan untuk hantar beg dan buat payment?

Awek kaunter check-in:  Betul tu encik...

Aku :  Tak ada notice tulis "Semua Penumpang Wajib Check-in Guna Mesin atau Online" kan?

Awek kaunter check-in diam sambil tangan hulur resit bayaran.  Jelas tertera jumlah kena bayar RM105.00.

Aku :  Patut la kena saman di Australia pasal banyak sangat hidden charges...

Aku membebel sambil tangan hulur juga RM105.00.  Cilaka...cilaka.


No comments:

Post a Comment