Wednesday, July 31, 2013

Selamat Hari Raya


 

 
Lebih kurang lagi seminggu nak raya. 
 
Raya kali ni lain sikit rasanya.  Kalau dulu, paling-paling belikan baju raya untuk Alia dan Lutfil.  Tapi kali ni lain sikit.  Dah ada isteri.  Itu hari isteri bagi kain baju melayu warna hijau.  Secara auto, kami sekeluarga akan pakai jersi warna hijau pagi raya nanti. 
 
Semalam aku pegi check di kedai jahit, baju melayu hijau aku belum siap.  Hari Khamis baru siap.  Hari Sabtu aku dah nak balik Semenanjung.  Kalau tak siap juga, aku bakar kedai jahit tu.  Lantak la batal puasa pun. (Orang kata kalau marah sangat boleh batal puasa).
 
Insya Allah, aku sekeluarga akan beraya di Sungai Koyan.  Nun di daerah Kuala Lipis, Pahang.  Dengar cerita adik-beradik aku semua nak balik.  Meriah la rumah mak abah.  7 beradik, 7 menantu dan 18 cucu.  Confirm aku tido di ruang tamu.

Isteri ada juga ajak beraya ke kampung neneknya, di Singapura.  Kampung la sangat!!  Kalau tak ada aral, raya ke 4 atau ke 5 baru pegi.  Cuma, aku risau budak-budak di Singapura tak nak duit raya seringgit-seringgit.  Kalu dorang mintak duit raya guna Sing Dollar, aku akan buat-buat bersiul pandang tempat lain.

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin.

2 comments:

  1. mati2 aku igt sg koyan tu dlm daerah raub! haha
    keh pun ade darah lepeh la.. haha

    ReplyDelete