Tuesday, July 3, 2012

Kilauan Emas

2 hari lepas aku tengok cerita America's Got Talent.  Seronok juga ketawa-ketawakan peserta dalam program tu.  Tiba-tiba Alia bersuara.

"Alia rasa papa kena masuk Kilauan Emas la..."

+++

1994

1.  Talentime SMK Clifford - Aku tingkatan 6.  Jadi AJK Talentime.  Masa pengadil tengah kira markah, aku nyanyi lagu Wonderful Tonight - Eric Clapton sebagai selingan.  Talentime Siti Nurhaliza yang menang, masa tu dia tingkatan 3.


2.  Karnival Lipis - Aku (vokal), Awie (gitar utama), Ithin (bass), Halim anak polis (2nd gitar) dan Brader Jamal (drum) bantai main lagu Knockin' On The Heaven's Door - Guns N Roses.  Bukan main berterabur.  Feminin pun ada buat persembahan.




3.  Rombongan SMK Clifford ke Hadyai dan Phuket.  Aku nyanyi lagu M.Nasir masa persembahan kebudayaan time singgah di Rajamangkala Institute of Technology, Hadyai.  Lebih kurang UiTM kalau di Malaysia.

1997 - masa hari Bahasa Peranchis di Pusat Bahasa, UiTM Shah Alam, aku nyanyi lagu Peranchis nyanyian Celine Dion ntah apa tajuk.  Dia punya berterabur tak tahu nak cerita macam mana.  Tengah menyanyi dewan black-out.  Nasib baik.

+++

Setelah pernah berkongsi pentas dengan Siti Nurhaliza, kumpulan Feminin, buat persembahan di luar negara dan pernah juga menyanyi lagu Peranchis...usul Alia supaya aku masuk Kilauan Emas memang bikin panas.  Heh!!!
Kilauan Emas
Kilauan Emas disinari oleh Polident...tak bole blah!!


No comments:

Post a Comment