Friday, April 26, 2013

Everyone Has Two Sides, Good and Evil.

 
Semalam, dekat pukul 6 petang aku pegi jemput Alia balik sekolah.  Dalam perjalanan, aku berselisih dengan 3-4 orang mat rempit.  Dorang bawak moto sambil buat pacak (willy tayar depan).  Bila sampai dekat aku hon kuat dan panjang.  Kelam kabut mat rempit tu, sampai nak jatuh moto.  Muhahahahah aku gelak jahat dalam kereta.  Mat rempit tu pandang aku tak puas hati.  Aku terus jalan sambil pandang side mirror.  Kalau dorang patah balik kejar, memang aku nekad nak langgar je.  Setakat 3-4 orang mat rempit belasan tahun, aku boleh makan rasanya.

Tadi, aku hantar Alia pegi sekolah, dalam pukul 12 tengahari.  On the way balik, aku nampak seorang ibu muda bersama 3 orang anak jalan kaki keluar dari Klinik Kesihatan Labuan.  Seorang anaknya dia dukung dan 2 orang lagi berjalan sambil pegang baju ibu muda.  Aku patah balik.

"Nak pegi mana?" aku tanya
"Terminal bas" jawab ibu muda.

Perghh lebih 3 kilometer tu bai!! Pukul 12 tengahari nak jalan kaki sambil bawak anak kecik 3 orang.

"Meh la saya hantar".

Everyone Has Two Sides, Good and Evil.

No comments:

Post a Comment