Tuesday, January 18, 2011

Don't Judge A Book By It's Cover...

Tadi pagi tengah aku tergopoh-gapah dengan pakai kot dan tie ada sekumpulan kakak-kakak jalan depan aku.  Aku gelar dorang kakak-kakak pasal pakaian dorang memang tak ikut trend semasa.  Masing-masing berbaju kurung jenis tak ikut potongan badan.  Mungkin sebab potongan badan dorang jenis takde potongan.  Tudung pulak jenis macam tudung budak sekolah, bukan jenis tudung Ariani yang keras di dahi lembut di kepala. Masing-masing jenis pergi opis pakai selipar.  Memang tak bergaya langsung.  Di tangan masing-masing menjenjet beg plastik.  Sahih dalam ada nasi lemak, tak pun mee hoon goreng ada telur mata jenis nak makan dalam opis.  Air pulak bancuh sendiri kat opis.  Tipikal pejabat kerajaan waktu pagi. Heh!!!

Sebab aku dalam keadaan tergopoh-gapah, secara auto aku jalan laju-laju.  Aku pun potong belah kanan tanpa beri signal kakak-kakak tadi.  Sambil potong aku terdengar perbualan kakak-kakak tu :

Kakak 1  :  ...tapi saya lebih minat Britney Spears...
Kakak 2  :  Lady Gaga seksi sangat la..

Gampang!!! Aku menyumpah dalam hati.  Dalam hal ni aku salahkan majalah Mangga sama URTV...aku harap KDN boleh revise balik lesen majalah hiburan...heh!!!

4 comments:

  1. Bro, habis tu kakak2 tu nak baca majalah apa pulak jika lesen Mangga dan URTV ditarik balik....?
    :-aLCapone-

    ReplyDelete
  2. haiyoh..mau tanya la incik matzam..
    kalo jejaka penjawat awam yg pakai tai tapi tak mecing ngan kaler kemeja,nak dinamakan sbg ape..sekian soalan dr sy..

    ReplyDelete
  3. Sama tapi tak serupa. Ada yang pepat diluat , ada yang rencung didalam. Yang serupa luar dalam susah sikit nak jumpa.

    ReplyDelete